tips voor in nemen dex. en herkenbaar ?……..

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 6 maanden geleden.

• Auteur
     Anoniem

Net als vele Adhd-ers heb ik Dexamfetamine als ondersteuning maar na mijn verplichte break hiervan i.v.m zwangerschap kan ik maar niet in het ritme komen van medicatie innemen vooral met een baby in huis en allerlei klusjes (die blijven liggen) en enorm veel afleiding lukt het me niet.
    Ik zet mijn alarm op mijn telefoon en heb briefjes en het werkt niet . ik neem een keer in en de volgende vergeet ik wat weer leid tot hoofdpijn of vermoeidheid…
    Iemand nog tips of herken je erin…………

Hallo Jess, de nieuwe community is nog niet officieel open vandaar er nog niet heel veel reuring is : ) De site is sinds kort wel te vinden maar de massa weet er nog niet van af. Dit wordt volgende week. Wellicht kun je iets met de volgende tips van ADHD Coach Arda Nieboer KLIK HIER
    Op welke tijd moet je de medicatie altijd innemen?

Groet Bart

Anoniem

Hallo Jess,

Ik leg de medicijnen altijd op mijn dagcrème, zo kan ik het ook niet vergeten, want dat doe ik elke dag op. Wat gebruik jij elke ochtend? Moet je het meerdere keren per dag innemen? Misschien bij de flesjes van je kindje?

Hartelijke groetjes,
    Arda

Anoniem

Oh ja Jess,
    Vergis je niet in de zwangerschapshormonen…. 🙂 Ik was nog vergeetachtiger etc. in die tijd dan dat ik normaal was. Herkenbaar?
    Wanneer lukte het je wel? En hoe deed je dat?

Succes!

Anoniem

ik heb nog geen vast schema nu voor de medicatie voorheen was het 9/12/3/6 (dit was toen ik school en stage en geen baby in huis had)maar aangezien weinig slaap hier nogal mijn schema wat wisselt en de flesjes ook niet op vast schema zitten is het voor mij lastig een ritme te vinden ik wil in ieder geval gaan proberen om 12 en 3 op te starten zodat me lichaam ook weer aan de medicatie kan wennen maar vind het lastig.
    Ik ben extreem afleidbaar hahaa en dus ook vergeetachtig .
    Arda het lukt me eigenlijk alleen als ik zelf merk dat alles me teveel word en ik enorm prikkelbaar ben dan moet ik echt mn dex nemen maar helaas zet ik daarna niet door om het na 3/4 uurtjes weer te nemen want dan vergeet ik het of voel ik me weer leeg.

ook denk ik omdat ik het dus nu niet regelmatig neemt dat ik de bijwerking heb dan mijn dex langer blijft hangen waardoor ik in de avond veel te laat doorga terwijl ik beter mij bed in kan duiken 😀

Anoniem

Ja, dat kan ik me voorstellen. Wat lastig op 4 tijden. Is Concerta niet wat voor je? Of een andere langwerkende medicatie? Ik heb geen medicijnen gestudeerd dus ik weet niet of dat voor Dexafitamine mogelijk is?

Anoniem

concerta is helaas onbetaalbaar anders nam ik het met liefde hahaa het is ook gewoon belachelijk dat dat niet word vergoed maar dex wel terwijl concerta maar een keer hoeft per dag en dex 4 of 3 keer. is eigenlijk onmogelijk voor een adhd-er hahaha

ik had voorheen ook coaching van een adhd coach maar die was niet altijd op tijd met er afspraken dus heb nu andere coaching maar dat zijn geen ervaringsdeskundigen in adhd soms wel lastig maar ik zal ze toch moeten laten zien hoe mijn adhd werkt hahaa. we zijn nog maar net begonnen maar dank je voor je advies in ieder geval!

Anoniem

Wat jammer, ja. Daar begrijp ik ook helemaal niets van . Bij Impuls & Woortblind, zijn ze daar volgens mij ook mee bezig omdat het inderdaad niet te doen is voor iemand met ADHD.

Ok, ik ben benieuwd! Heel veel succes in ieder geval!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Het forum ‘Dexamfetamine’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

Log hier in met je gegevens

of    

Forgot your details?

Create Account