Ritalin

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Irene 2 jaren, 11 maanden geleden.

• Auteur
     Signum Marketing 
    Sleutelbeheerder

Wat zijn jouw ervaringen met ritalin?

Beanca 
    Bijdrager

Voor mijzelf slechte ervaringen met ritalin en concerta..het gaf niet het juiste effect..heel wisselend van mega druk tot mega moe en chaotisch…mijn kinderen gebruiken ritalin (alleen onder schooltijd)..ze hebben inmiddels een leeftijd dat ze zelf bekijken of ze het die dag nodig hebben of niet…!

Beanca 
    Bijdrager

Hun voelen duidelijk dat hun concentratie er beter van word..

Shira De Vree 
    Bijdrager

Zoals eerder aangegeven kreeg ik zelfmoordneigingen van Ritalin / Relatine(in België) en de psychologe vond dat ik het maar zonder medicatue verder moest proberen.

Jochem 
    Bijdrager

Ik heb Ritalin geslikt maar het voelde niet goed om iets chemisch te slikken. Ik ben er toen mee gestopt en ben veel gaan hardlopen en wielrennen. Hierdoor heb ik voor mijn gevoel meer aan voor mijn gevoel.

Miekjuh 
    Bijdrager

Ik ben sinds ik weet dat ik ADHD heb (nu 8 weken) ben ik gestart met Methylfenidaat/ Ritalin. Ik gebruik dit nu 4x per dag 15mg.

Ik merk hierdoor wel dat ik me veel rustiger voel. Maar toch nog wel veel onrust heb. We zijn de medicatie nog aan het inregelen.

Geen last van bij werkingen ed.

Case 
    Bijdrager

Ik kreeg ontzettende huilbuien en angstig gevoel van ritalin

Anneloes 
    Bijdrager

Ik werd compleet overprikkeld. Ik kon niet meer normaal fietsen, omdat ik het verkeer totaal niet meer kon overzien. En ik werd er heel angstig van. Ik schrok overal van.
    Geen wonder. Ik kwam er later achter dat een familielid van mij psychotisch werd van Ritalin. Had ik dat geweten, dan had ik het nooit geslikt.

Ik zou wel graag medicatie hebben die wel werkt, maar ik vind het wel eng om het weer te proberen met iets anders. 😉

Pien 
    Bijdrager

Ik voel me een stuk rustiger door Ritalin. Mede door deze medicijnen kan ik mijn studie succesvol doorlopen. Ik word tijdens het maken van tentamens minder snel afgeleid en ik kan er beter mee leren. Wel had ik in het begin enorm last van mijn ADHD als de Ritalin was uitgewerkt. Ik draaide hierdoor helemaal door. Maar ook daar is een oplossing voor gekomen. Ik verdeel het nu beter over de dag en slik melatonine om in slaap te vallen. Ik ben dus blij met Ritalin, maar dit geldt helaas niet voor iedereen zo te lezen…

Anneloes 
    Bijdrager

Fijn dat het bij jou goed werkt, Pien! Goed om te horen dat medicijnen wel kunnen werken.

Irene 
    Bijdrager

Teidens mijn eind examens was het super om de hyperfocus te bereiken met Ritalin of concerta, maar zodra ik buiten een klaslokaal was en een normaal gesprek moest voeren voelde ik dat ik zocht naar iets om op te focussen… Wat niet fijn was.
    Maar ik heb hierdoor niet medicatie opgegeven. Wat veel wel lijken te hebben gedaan.
    Ik slik nu Strattera 40 mg. Een medicatie die vanuit de antidepresiva is ontwikkeld en dus meer gericht is op het creeeren van mentale rust dan het creeeren van focus.

Ritalin was een opstapje die nodig was om te zien waar ik behoefte aan had.
    En ben nog altijd super blij dat het mij destijds door de examens heeft geholpen ^^

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Log hier in met je gegevens

of    

Forgot your details?

Create Account