flex uren/ dagen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 6 maanden geleden.

• Auteur
     Anoniem

Hoi Hoi,

Ik ben al een tijd opzoek naar een nieuwe baan en ik weet van mijzelf dat ik het heel moeilijk vind om niet elke week het zelfde werkrooster te hebben.
    Nou zijn er steeds meer banen met flexuren/ flexdagen en dan beginnen bij mij de problemen. Een keer een dag extra werken is geen probleem, maar niet bijv de ene week ma, woe, vrij en de week daarop ma, di,do. Of de ene dag van 9 tot 13 en de volgende dag van 12 tot 18. Met zo een rooster ligt binnen een maand mijn hele leven overhoop, heb ik slecht voor mezelf gezorgd ben ik gestrest en uitgeput.
    Plannen is niet mijn sterkste kant, maar met een paar vast momenten in de week kom ik een heel eind.

Nu vroeg ik mij dus af of er hier meer mensen met ADD (ADHD) zijn, die het ook moeilijk vinden om te werken met flexuren/ flexsdagen en hoe jullie hier mee om gaan.
    Het makkelijkst zou natuurlijk zijn om een baan te vinden met vaste uren, helaas is dat tot nu toe nog niet gelukt.

Groetjes,

Evita

Anoniem

Beste Evita,
    Ik kan alleen maar beamen wat je zegt. Waar je naar zou kunnen kijken is dat je een soort van wissel rooster hebt. Dus niet elke dag hetzelfde, maar bijvoorbeeld de ene week die uren en de volgende week die andere uren. Dat is namelijk ook een regelmaat. Dan zou je daarbij, en dat is ontzettend lastig, voor jezelf een planning moeten maken hoe de rest van de week eruit ziet. Want, het feit dat je dit vraagt en dat je, als dat er komt, aan de slag wilt, betekent ook dat jij de wil hebt om dat voor elkaar te krijgen.
    Ik heb zelf, in periode dat ik geen werk had, heel strak mijn dag georganiseerd. Wist toen niet dat ik behept was met het ADHD virus. Merkte wel dat ik heel veel baat had met een strakke regelmaat in mijn leven. Dat gaf rust en overzicht.
    Wellicht dat een dergelijke insteek je voldoende steun geeft om een eerste aanzet te maken met een nieuwe baan. En dan zou je vanuit daar verder kunnen groeien.

Succes ermee.
    Noel

Anoniem

Beste Noel,

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee bij een volgend sollicitatie gesprek.
    Fijn om een keer begrepen te worden 🙂

Groetjes,

Evita

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Log hier in met je gegevens

of    

Forgot your details?

Create Account