Algemene ervaringen

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Nicky 3 jaren geleden.

• Auteur
     Nicky 
    Bijdrager

Hoewel ik merk dat deze medicatie wonderen doet wat betreft concentratie, heb ik toch wel wat bedenkingen en ervaringen die ik wat minder vind.. Dat maakt dat ik het heel moeilijk vind om consequent deze medicatie te blijven nemen.
    De pro’s zijn voor mezelf dan dat het wonderen doet voor m’n concentratie en impulsbeheersing.
    Ik kan opeens langer dan 15 minuten aan iets doorwerken/bezig zijn en fladder niet meer van hot naar her in mijn dagelijkse bezigheden. Ik krijg dingen gedaan die anders toch maar zouden aanmodderen of eeuwig uitgesteld worden.
    Ik heb ook het gevoel dat ik meer energie overhoudt voor andere zaken (huishouden, sociaal leven,..) waar ik normaal m’n energie bijna opsoupeer met gewoon de (werk)dag zonder al teveel problemen probeer door te komen.
    Toch vind ik het best jammer dat ik er nogal apathisch door word (Je bent opeens een pak minder ‘sprankelend’) en ook van de rebound heb ik wel eens last (wat wel eens voor ruzie met de partner kan zorgen omdat ik dan echt erg snel geïrriteerd en een beetje onredelijk ben).
    Andere bijwerkingen die ik ervaar op fysiek vlak zijn minder eetlust (heb wel enige kg reserve dus dat is voor mij niet echt een probleem), zweten (niet in extreme mate maar toch meer) en iets moeilijker inslapen.
    Ik woon in België en neem dus de bij ons gekende Rilatine (lichtjes andere naam, zelfde product en werkzame stof).
    Hebben jullie ook een beetje dat haat-liefde gevoel met medicatie?
    Enerzijds helpt het wel maar anderzijds vind ik het soms best confronterend dat ik zonder deze medicatie een pak minder klaarspeel/minder efficiënt functioneer.
    Hoe ervaren anderen dit? Hebben jullie bvb tips om de rebound te counteren?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Het forum ‘Ritalin’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

Log hier in met je gegevens

of    

Forgot your details?

Create Account