Algemene ervaringen delen

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Danielle 3 jaren geleden.

• Auteur
     Deborah 
    Bijdrager

Het leek mij handig om algemene ervaringen van elkaar te delen. Ik ben nu zelf een week bezig met het gebruik van Methylfenidaat (10 mg) en heb gemerkt dat ik een hele pil te veel is in één keer. Net alsof de stof té snel piekt, waardoor ik ontzettend veel last krijg van de bijwerkingen. Ben terug gegaan naar een halve pil per keer en dat werkt stukken beter. Ik moet wel 2x zo vaak slikken, maar ik voel mij er wel beter bij.

Ik moest zo’n twee weken testen en heb a.s. woensdag weer een afspraak waarbij er ook gekeken gaat worden naar mijn reactie op dit medicijn.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Robin 
    Bijdrager

Hi Deborah,

Ik slik methylfenidaat al een paar jaar en bij mij is het wat ik me kan herinneren van het begin af aan wel goed gegaan.
    Hoeveel mg heb jij als ik vragen mag?? want dat kan idd te veel zijn waardoor je idd last van bijwerkingen kan krijgen ( de één wat meer als de ander)

Deborah 
    Bijdrager

Ohja, helemaal vergeten te melden. Het is 10 mg. Bij 5mg gaat alles dus perfect, voel ik mij ook goed bij en heb vrijwel geen last van misselijkheid en hoofdpijn (wat ik bij 10 mg dus wel krijg).

Gebruik jij het ook iedere dag of alleen wanneer jij het nodig hebt? Ik wil de medicatie vooral gebruiken om te studeren, omdat ik hier ontzettend tegenaan loop. Wat dus betekend dat ik dan in het weekend niets ga gebruiken in de toekomst.

Robin 
    Bijdrager

Ik gebruik het zelf iedere dag.
    ik heb voor smorgen om in te nemen 36 mg en voor savonds nog eens 10 mg.
    Maar dan zou je met je arts kunnen overlegen om de sterkte naar beneden toe bij te laten stellen.
    Dus ipv 10 mg naar de 5 mg.

Deborah 
    Bijdrager

Ja, dat ga ik ook zeker doen!

Hallo hier Bart, ik ben de oprichter van dit initiatief. Ik zie dat jullie hier al actief zijn. Heel leuk om te zien : ) We zitten nog midden in de test. Dus wanneer jullie feedback hebben hoor ik die uiteraard graag. Of dit nu positief of negatief is…… Tot laters. Groet Bart

Robin 
    Bijdrager

Hoi Bart,

Dat gaat helemaal goed komen wat betreft de feedback 🙂

Danielle 
    Bijdrager

ik slik ze ook, ik zit op 2 x 10 mg per dag en 2 x 5 mg per dag.
    de 10 mg is voor sochtends als ik op start omdat ik dan dubbel chaotisch ben als alleenstaande moeder, kindjes wakker maken verzorgen en de hectiek met na school brengen enz, daarna om de zoveel uur 5 mg en dan weer 5 mg, en savonds om 18.30 uur ivm weer de hectiek en chaos 10 mg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Het forum ‘Methylfenidaat’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.

Log hier in met je gegevens

of    

Forgot your details?

Create Account